Speciální péče
Naše motto:
„Sluníčko svítí pro všechny“
Součástí koncepce naší mateřské školy je péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Pravidla vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami upravuje Vyhláška č. 27/2016 Sb.“Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných“ ze dne 21.1.2016.
Tato pravidla jsou stanovena formou „Podpůrných opatřeních“ 1. až 5. stupně, která představují úpravu metod, organizace a hodnocení vzdělávání a jsou poskytována žákovi, u kterého se projevuje potřeba úprav ve vzdělávání a zapojení v kolektivu.
V naší mateřské škole je přirozené poskytovat vzdělávání dětem se speciálními vzděl. potřebami, ale musíme brát zřetel na to zdali to umožňují podmínky a možnosti mateřské školy. Vždy záleží na obtížích dítěte a povaze jeho speciálních vzdělávacích potřeb.
Snažíme se podporovat inkluzivní vzdělávání v tom správném slova smyslu. Tzn. pokud můžeme nabídnout odpovídající podmínky jako jsou vyhovující prostory, materiální vybavení, podpůrné pomůcky, potřebná personální podpora ad.
Forma a obsah vzdělávání, míra podpůrných opatření a potřebné podmínky se stanoví vždy podle vzdělávacích potřeb dítěte. Velmi potřebná je spolupráce MŠ s rodinou a poradenským zařízením.
Každé dítě se spec. vzděl. potřebami má vypracovaný Individuální vzdělávací plán( vyžadují-li to jeho speciální vzdělávací potřeby).
Individuální vzdělávací plán se zpracovává na základě doporučení školského poradenského zařízení a žádosti zákonného zástupce žáka.
V mateřské škole působí stabilně učitelky, které mají dlouholetou praxi a zkušenosti. Některé z nich pracovaly mnoho let s dětmi ve speciální třídě. Učitelky celé MŠ vzájemně úzce spolupracují. Dle potřeby pracuje s dětmi také osobní či pedagogický asistent.
Snažíme se vytvářet takové podmínky, abychom dítě stimulovali již v raném dětství a podporovali jeho optimální vývoj.
Naším zájmem je, aby se všechny děti cítily v kolektivu MŠ přirozeně a dobře.
Co můžeme nabídnout rodičům, jejichž dítě potřebuje speciální péči?
- Odbornou konzultaci s učitelkami a ředitelkou školy
- Návštěvu a prohlídku školy
- Zapůjčení odborné literatury a pracovních materiálů
- Empatický přístup a náš zájem
Co nemůžeme vždy ovlivnit?
- Podmínky a možnosti